do roku 2023
Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu
Statut Gminy raszyn
Załącznik do Uchwały nr XVIII/180/16 Rady Gminy Raszyn z dnia 28 stycznia 2016 r., zmieniony:
Uchwałą Nr IV/22/2018 Rady Gminy Raszyn z dnia 12 grudnia 2018 r. w sprawie: zmiany statutu Gminy Raszyn,
Uchwałą Nr XLV/397/2021 Rady Gminy Raszyn z dnia 16 września 2021 r. w sprawie: zmiany statutu Gminy Raszyn.
W 2024 r. Statut Gminy nie był zmieniony.
regulamin organizacyjny urzędu
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Raszyn przyjęty Zarządzeniem Nr 36/2021 Wójta Gminy dnia 1 marca 2021 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Raszyn z późn. zm.
W 2024 r. nadano Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Zarządzeniem Nr 226/2024 Wójta Gminy Raszyn z dnia 17 grudnia 2024 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Raszyn.
zatrudnienie w urzędzie Gminy raszyn w 2024 r.
W 2024 r. w Urzędzie Gminy Raszyn zatrudniano 138 pracowników, z czego 120 pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy. W stosunku do stanu na koniec 2023 r. liczba zatrudnionych wzrosła o 4 pracowników. Umowy były rozwiązywane na mocy porozumienia stron, z upływem czasu na jaki zostały zawarte, poprzez wypowiedzenie umowy przez pracodawcę oraz w związku z przejściem na emeryturę.
Urząd w liczbach
dokumentów, które wpłynęły do Urzędu
dokumenty, które wpłynęły do Urzędu
dokumentów, które wpłynęły do Urzędu elektronicznie
dokumentów, które wpłynęły do Urzędu elektronicznie, w tym:
2.769 - poczta elektroniczna,
4.799 - ePuap,
3 - eDoręczenia
Ponadto Referat Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa wydał 82 decyzje, 98 postanowień, 20 zaświadczeń i podpisał 32 umowy. Dodatkowo działalność Referatu polegała na czynnościach takich jak: uzyskanie decyzji komunalizacyjnych (27), wnioski złożone do Starostwa o zmianę w EGiB (162), wnioski złożone do Sądu KW o wpis własności (94), wnioski o regulację stanu prawnego w oparciu o Kodeks Cywilny Napoleona (4), wnioski zożone do MUW o komunalizację (17), nowe numery porządkowe dla budynków (574), nadanie nazw ulic (12), kontola obowiązkowych ubezp. OC dla rolników (45).
Referat Planowania Przestrzennego wydał 213 decyzji, 90 postanowień, 1258 wypisów z mpzp i zaświadczeń, 126 opinii dotyczących podziałów, zaświadczeń, wniosków i innych o sporządzenie lub zmianę mpzp, 65 informacji publicznych, oraz podpisał 19 umów.
Referat Podatków i Ewidencji Działalności Gospodarczej w 2024 r. wydał 12.115 decyzji ustalających wysokość zobowiązań podatkowych, 136 zaświadczeń o niezaleganiu, 84 wezwania, 121 postanowień o wszczęciu/ wznowieniu postępowania podatkowego. Wystawiono 1.882 upomnienia i 380 tytułów wykonawczych celem przymusowego ściągnięcia zaległości podatkowych. Wydano 26 licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką, 39 decyzji o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego. Do Referatu Podatków wpłynęło 2.100 zmian geodezyjnych, 7.917 pism takich jak: akty notarialne, deklaracje , informacje o nieruchomościach i obiektach budowlanych IN-1, informacje o gruntach IR-1, informacje o lasach IL-1 i inne. Złożono 702 wnioski do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej oraz Referat Gospodarowania Odpadami Komunalnymi w 2024 r. wydały 143 decyzje administracyjne, 13 postanowień, 253 wezwania, 33 zaświadczenia, przygotował 126 umów, wystawił 1.293 upomnienia i 48 tytułów wykonawczych o charakterze pieniężnym celem przymusowego ściągnięcia zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, przeprowadził 352 postępowania w sprawie zgłoszeń zamiaru sunięcia drzew/krzewów oraz w sprawie wydania zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów.
Referat Drogownictwa w 2024 r. opracował 598 decyzji i zezwoleń w zakresie zajęcia pasa drogowego, lokalizacji w pasie drogowym urządzeń nie służących drodze oraz zjazdów na działki przylegające do pasa drogowego. Referat przygotował łącznie 279 umów obejmujących swoich zakresem prace utrzymaniowe na drogach gminnych, w tym umowy dzierżawy pasa ruchu oraz 14 porozumień na budowę lub przebudowę odcinków dróg na podstawie art. 16 Ustawy o drogach publicznych. Udzielono 5 pełnomocnictw dla podmiotów zewnętrznych, uzgodniono 152 projekty budowlane i odtworzenia nawierzchni dróg, wydane zostały 44 zaświadczenia o dostępie do drogi publicznej, zaopiniowano i zatwierdzono w sumie 181 projektów czasowej i stałej organizacji ruchu drogowego, wydano 21 opinii dotyczących zmiany zagospodarowania terenu - art. 35 Ustawy o drogach publicznych. Ponadto wybudowano i oddano do użytku 5 przystanków autobusowych z peronami przy drogach powiatowych oraz 100 m drogi wraz z infrastrukturą – ul. Oleńki w Dawidach - wybudowaną z porozumienia z art. 16 Ustawy o drogach publicznych.
Centrum Kultury Raszyn
Al. Krakowska 29A
05-090 Raszyn
Dyrektor: Mariusz Smolicha (do 31.07.2024 r.), Krystian Durma (od 1.08.2024 r.)
Zatrudnienie w 2024 r.: 18 pracowników
Gminna Biblioteka Publiczna
ul. Poniatowskiego 20
05-090 Raszyn
Dyrektor: Magdalena Golec
Zatrudnienie w 2024 r.: 8 pracowników
Centrum Sportu Raszyn
ul. Sportowa 30
05-090 Raszyn
Dyrektor: Katarzyna Klimaszewska (do 31.10.2024 r.), Ewa Urbańska (od 1.11.2024 r.)
Zatrudnienie w 2024 r.:
umowa o pracę 56 osób/54 etaty,
umowa zlecenie 41 osób,
umowa o dzieło 1 osoba.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Unii Europejskiej 3
05-090 Raszyn
Kierownik: Elwira Rogowska
Zatrudnienie w 2024 r.: 17 pracowników
Świetlica Środowiskowa "Świetlik"
Spokojna 23,
05-090 Rybie
Kierownik: Małgorzata Kaiper (do 31.08.2024 r.), Urszula Magdalena Sałata (od 1.09.2024 r.)
Zatrudnienie w 2024 r.: 8 pracowników
Ognisko Wychowawcze w Jaworowej
ul. Warszawska 95
05-090 Raszyn
Kierownik: Wojciech Kucewicz
Zatrudnienie w 2024 r.: 11 pracowników
Szkoła Podstawowa im. Cypriana Godebskiego w Raszynie
ul. Szkolna 2
05-090 Raszyn
Dyrektor: Andrzej Niedbała
Zatrudnienie w 2024 r.: 195 pracowników
Szkoła Podstawowa im. Włodzimierza potockiego w Sękocinie
Słomin, ul. Wierzbowa 5
05-090 Raszyn
Dyrektor: Magdalena Karpiniak
Zatrudnienie w 2024 r.: 56 pracowników
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ładach
Dawidy Bankowe
ul. Długa 49
05-090 Raszyn
Dyrektor: Irena Uszyńska
Zatrudnienie w 2024 r.: 142 pracowników
Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi Nr 1 "Pod Topolą" w Raszynie
ul. Pruszkowska 21 c
05-090 Raszyn
Dyrektor: Hanna Pasterska
Zatrudnienie w 2024 r.: 36 pracowników
Przedszkole nr 2 "w stumilowym lesie" w Raszynie
ul. Lotnicza 43A
05-090 Raszyn
Dyrektor: Magdalena Kołakowska
Zatrudnienie w 2024 r.: 43 pracowników
Przedszkole Nr 3 "Wyspa Skarbów" w Raszynie
ul. Poniatowskiego 18
05-090 Raszyn
Dyrektor: Lilla Marszałek
Zatrudnienie w 2024 r.: 52 pracowników
przedszkole w falentach
ul. Opackiego 44
05-090 Falenty
Dyrektor: Bożena Sieradzka
Zatrudnienie w 2024 r.: 19 pracowników
Przedszkole w Sękocinie
Sękocin Stary
ul. Sękocińska 20
05-090 Raszyn
Dyrektor: Jolanta Kosz
Zatrudnienie w 2024 r.: 12 pracowników
Żłobek Nr 1 "Baśniowa Kraina" w Raszynie
ul. Godebskiego 1
05-090 Raszyn
Dyrektor: Marta Jędrzejewska
Zatrudnienie w 2024 r.: 39 pracowników